YACCO smaruje Citroena C3 R5 BTH Rally Team

maj 11, 2020

Po kolejnych już testach przyszedł czas na wymianę niektórych płynów eksploatacyjnych w Citroenie C3 R5 Łukasza Kotarby.
Rajdowy Citroen został zaopatrzony w świeży olej silnikowy z wyczynowej gamy Galaxie Competition: YACCO Galaxie 5W30, oraz nowy płyn chłodniczy: YACCO LR ORGANIQUE.
Serwis auta przeprowadza PRP.

YACCO GALAXIE 5W30 - To bazujący na PAO oraz estrach, w 100% syntetyczny olej silnikowy został stworzony w celu zapewnienia optymalnego smarowania silnika w warunkach ekstremalnych. Do mocno obciążonych silników sportowych używanych na drogach i torach. Opracowany wstępnie z myślą o silnikach benzynowych, turbodoładowanych oraz bez turbo, wielozaworowych oraz nie, może być także stosowany w silnikach Diesel bez DPF, oraz LPG. Może być także stosowany w jakimkolwiek innym silniku wymagającym oleju 5w30 o specyfikacji wymienionej poniżej.

Właściwości i zalety:

  • Lepkość SAE 5w oraz w 100% syntetyczna formulacja zapewniają łatwy rozruch oraz szybką ochronę silnika nawet w niskich temperaturach.
  • Znakomita odporność na ścinanie zapewnia stałe smarowanie w wysokiej temperaturze, nawet w przypadku używania w trudnych warunkach.
  • Wzmocniona stabilność termiczna w celu obniżenia skłonności do tworzenia depozytów.
  • Bardzo niska lotność w celu zredukowania konsumpcji oleju.
  • Znakomity zestaw detergentów i dyspersantów – utrzymywanie silnika w czystości.

Spełnia normy ACEA A3/B4 oraz API SN

YACCO LR ORGANIQUE - Gotowy do użycia płyn chłodniczy opracowany z dodatków organicznych, MEG i wodą destylowaną. Do wszystkich układów chłodzenia (żeliwo, aluminium): we wszystkich rodzajach pojazdów: samochodach osobowych, ciężarowych, sprzęcie budowlanym, maszynach rolniczych, motocyklach, szczególnie tam, gdzie producent wymaga płynu organicznego.

Właściwości i zalety:

  • Przewodność cieplna pozwalająca na skuteczne odprowadzanie ciepła
  • Brak parowania w całym okresie eksploatacji
  • Wysoka temperatura wrzenia
  • Tworzy trwałą warstwę ochronną na częściach metalowych (przez utlenianie, a następnie przez pasywację)
  • Chroni głowicę cylindrów i układ chłodzenia przed kawitacją (turbulencje w przepływie płynu)
  • Doskonała ochrona przed mrozem, nawet w ekstremalnych temperaturach
  • Umożliwia wydłużony okres między wymianami (w zależności od zaleceń OEM)
  • NAP Free: brak azotynów, brak fosforanów (przyjazny dla środowiska), brak amin (niska toksyczność)

Aprobaty:
DAF 74002
DEUTZ AG 0199-99-1115/6
FENDT
FORD WSS-M97B44-D
MAN 324 Type SNF
MERCEDES-BENZ MB-Approval 326.3

Normy:
VW Group (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen)
TL-774 D (G12)& TL-774 F (G12+),
Jaguar/Land Rover ST JLR 651.5003,
Mazda MEZ MN 121 D, Mitsubishi MHI,
Opel-GM GMW 3420, Porsche (G12),
Renault type D, Saab, Rover,…
Case New Holland MAT 3624, Claas, Cummins,
Deutz DQC CB-14, Hitachi, Isuzu,
John Deere JDM H5,Komatsu, Liebherr,
Mack, MTU MTL 5048, Renault Trucks
type D, SACM Diesel, Scania O.A.T., Volvo,
Wärtsilä,Yanmar,…
Afnor NFR 15-601, ASTM D3306 & D4656,…

Autor: