OLEJE SILNIKOWE OPRACOWANE DLA SAMOCHODÓW HYBRYDOWYCH

mar 20, 2020

W dobie pogoni za ekologią popularność aut z napędami hybrydowymi stale rośnie. Producenci samochodów z roku na roku prześcigają się w coraz to nowszych rozwiązaniach. Czy to oznacza, że rola oleju silnikowego schodzi na drugi plan i przestaje mieć znaczenie? Nic bardziej mylnego! Zatem jaki olej stosować do tego typu napędu?

Silniki benzynowe wspierane przez napędy elektryczne w celu obniżenia konsumpcji paliwa wyposażone są w systemy START/STOP, które to automatycznie wyłączają silnik benzynowy gdy nie ma konieczności by z niego korzystać. Proces ten można zaobserwować szczególnie podczas jazdy miejskiej - by pokonać odcinek kilku kilometrów silnik jest włączany i wyłączany nawet kilkanaście razy - to wtedy jest on narażony na największe zużycie. Silniki w tego typu konstrukcjach zazwyczaj są skonstruowane tak by przy małych pojemnościach osiągać jak największą efektywność przez co warunki w nim panujące są dużo cięższe niż w typowych konstrukcjach. By sprostać tym womogom oleje do hybryd muszą być równie wysoce zaawansowane technologicznie co same konstrukcje aut i ich napędów.



Na przeciw tym wyzwaniom wychodzi YACCO. W naszej gamie olejów można znaleźć dwa oleje dedykowane  właśnie do silników benzynowych i hybrydowych - są to YACCO LUBE HY 0W-20 oraz YACCO LUBE FE 0W-16. Oba oleje stworzone zostały z myślą o konstrukcjach hybrydowych by być możliwie jak najbardziej przyjazne dla środowiska i zarazem poradzić sobie z ekstremalnymi warunkami panującymi w silniku chroniąc go możliwie jak najlepiej, wydłużając tym samym jego żywotność. Oba oleje charakteryzuje niska lepkość by przy każdym rozruchu jak najszybciej dotrzeć w każde miejsce i chronić silnik od samego początku bez względu na temperaturę. Ta cecha również zapewnia większą wydajność paliwa (co za tym idzie pozwala zmniejszyć jego zużycie) oraz utrzymuje poziom emisjii CO2 na bardzo niskim poziomie. LUBE HY oraz FE są wysoce zaawansowanymi technologicznie olejami więc mimo niskich lepkości potrafią zapewnić wysoką ochronę nawet w wysokich temperaturach, są odporne na ścinanie oraz posiadają znakomite pakiety utrzymujące silnik w czystości co jest bardzo ważne przy tak ciasno spasowanych konstrukcjach.



Jednakże YACCO nie pozostaje bierne na potrzeby rynkowe. Wraz z nowymi konstrukcjami pojawiają się nowe wyzwania dla środków smarnych. Inżynierowie w laboratorium cały czas pracują nad tym by dostarczać produkty najwyższej jakości i w celu zapewnienia jeszcze lepszej ochrony, w ostatnich dniach LUBE HY 0W-20 zostało wyposażone w nowy pakiet dodatków, który m. in. wzbogaca formulację o magnez i zmniejsza zawartość wapnia. W wyniku tego zabiegu LUBE HY w znacznym stopniu ogranicza ryzyko LSPI czyli przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych silnika co jest charakterystycznym zjawiskiem w silnikach wykonanych w technologii downsizingu. Zaowocowało to również uzyskaniem najnowszej normy GM Dexos 1 gen. 2. Olej w tej nowej specyfikacji już w najbliższych dniach będzie dostępny w naszym sklepie i autoryzowanych punktach sprzedaży YACCO.